Lapaj szerint

Lapaj szerint

Lauda és Hunt

40 komment 2013. május 08. 08:30 - Lapajszerint

Hamarosan a mozikba kerül a Niki Lauda és James Hunt párharcáról szóló film. A filmet én még nem láttam, így véleményt sem tudok mondani róla, de persze kíváncsian várom. Ettől függetlenül is terveztem, hogy leporolom a világbajnokokról szóló korábbi írásaimat, és mivel igen szorosan kapcsolódik egymáshoz a két történet, úgy döntöttem, hogy rögtön párban szerepeltetem őket. Tessék.

hunt_lauda_21072011.jpg

 

NIKI LAUDA - A számítógép
Osztrák (1949-) 171 Nagydíj, 25 győzelem, 24 edzéselsőség, három világbajnoki cím: 1975, 1977, 1984.

    Minden idők legnagyobb taktikusa, aki olyan pontosan vezetett, mint egy számítógép. Enzo Ferrari, a Nagy Mágus mondta, aki saját fiaként szerette Nikit: Ha a Ferrarinál marad, több mint ötszörös világbajnok lett volna. De nem maradt. Hajtotta, űzte a szenvedélye.
    Már gyerekkorában is. Gazdag családban született /Bensdorf csokoládé, építő vállalatok/, és apja, természetesen egyetemre szánta és a családi vállalkozás élére, a saját utódaként. Majd, amikor látta, hogy ebből semmi sem lesz, egyszerűen kitagadta a vagyonból. Az autóversenyzés pedig drága dolog, Niki tehát a nagyszülei házára vett fel, azok beleegyezésével, bankkölcsönt. Ezzel telt be apjánál a pohár.
    De Nikolaus Lauda soha nem adott fel semmit. Kötött egy 70 ezer márkás életbiztosítást, ezt elzálogosította a Raiffeisen banknál, a kapott pénzzel pedig bevásárolta magát a Forma-1-es March csapatba, mondván, majd a versenyek nyereményéből fizeti az életbiztosítás részleteit.

lauda_1.jpg
    Merész vállalkozás volt, de bejött. Közben elvette feleségül a világ egyik legszebb manökenjét, aki hozzáment, annak ellenére, hogy Niki olyan szegény volt ekkor, mint a templom egere. Az esküvőre nem csak a ruhát, de még a nyakkendőt is kölcsön kellett kérnie, mert a ruhatára ekkor / és még nagyon sokáig/, egy versenyzői overallból, meg egy bársonynadrágból és pulóverből állt.
    A Ferrarihoz Regazzoni csábította át, és 1975-ben 5 győzelemmel, kilenc edzéselsőséggel vitte el a pálmát. A következő évben ismét neki állt a zászló, de a Nürburgringen, az öreg, 22 kilométeres pályán kis híján benne égett az autójában. Ertl és további versenyzőtársai álltak meg és mentették meg az életét. Amikor felgyógyult, arra a kérdésre, hogy ő megállt volna-e hasonló helyzetben, azt mondta: „Nem. Mert engem azért fizetnek, hogy menjek, nem azért, hogy álldogáljak.”A világ megdöbbent, pedig ő, mint mindig, az igazat mondta. Amit gondolt.
    Öt hét múlva újra versenyautóban ült, és amint megírta könyvében, egy teljes napon át üldögélt a szobájában és rettegett, félt újra rajthoz állni. De legyőzte félelmét, újra tudott versenyezni. Japánban azonban, bár a világbajnoki címe múlott rajta, a pokoli esőben a verseny felénél kiállt, azt is átkozva, aki olyan hülye, hogy ilyen időben versenyez. James Hunt aznap ilyen „hülye” volt és világbajnok lett. Persze Niki is egy évvel később. Aztán visszavonult. A szenvedélye ekkor már a repülés felé űzte-hajtotta. És végül ez hozta vissza, évekkel később, ismét a Forma-1-be.
    A Ferrarit annak idején azért hagyta ott, mert Ecclestone, akkor már a Brabham tulajdonosa több pénzt adott – a Parmalat pénzét. Hat millió dollárt. Ez akkor rekordösszeg volt, s Niki ebből vette első nagy gépét. A másodikat meg abból, hogy visszajött, újra versenyzett és nyert – a McLarennek. Bár ez utóbbi világbajnoksága egy hajszálon múlott. A portugál futam felénél a Philip Morrisnál már elkezdték nyomtatni a Prost képével díszített plakátokat, ünneplendő az új világbajnokot. De aztán Lauda megindult, úgy a kilencedik helyről, és jött, jött egyre előrébb, rendelhették az új plakátokat. Fél ponttal verte Prostot.
    Ma ő a Forma-1 világának a Pápája. Mostani, NIKI néven futó légitársasága pedig él és virágzik. És talán még a családja is megbékült már vele.


JAMES HUNT - A hippi

Brit (1947-1993) 92 Nagydíj, 10 győzelem, 14 edzéselsőség, egy világbajnoki cím: 1976.

    A legkedvesebb, legbarátságosabb, legszeretnivalóbb volt mind közül. Polgári családban, de tisztes szegénységben nőtt fel, tehát otthonról és iskoláiból hozta magával a jó modort, s ehhez a szelídséget, lezserséget a hippi mozgalomból. Amikor már világbajnokként nálunk járt, fehér tornacipőben és bőrdzsekiben jött el a saját bankettjére, s mivel éppen nem volt üres szék, szép csendben leült a padlóra a fal mellé, a Hilton különtermében.
    Versenyzői pályájának elején Lord Hesketh támogatását élvezte, az autósportot szenvedélyesen szerető Lord fizette a számláit. Autóján éppen ezért sokáig egyetlen reklám sem volt, a Lordot ugyanis nem lehetett ráfesteni, maradt tehát szép fehér az egész.
    A hosszú szőke hajú James azonban nem csak a nők bálványa volt, nem csak a szalonokban volt otthon, hanem a versenypályán is. Rendkívül gyors volt, ötletes és merész.

JamesHunt_164807c.jpg
    Világbajnoki címét is bátorságának /bolondságának?!/ köszönhette.  Teddy Mayer volt a csapatfőnöke a McLarennél, amikor az a bizonyos esőverseny következett Japánban. Teddy azt mondta: „Ha most kitartasz, világbajnok lehetsz!”
    Ez volt az a verseny, amelyen Niki Lauda kiállt, mondván, nem csinálja tovább ezt az őrültséget, ebben az esőben. Hunt azonban csinálta. A nyolcadik helyen autózott, amikor Niki kiállt, s ezzel lehetőség nyílott James előtt a világbajnoki győzelemre. Néhány hellyel előbbre kellett csak kapaszkodnia, hogy nyerjen – és megtette. Szó szerint, mint az őrült vágtatott az ítéletidőben, de világbajnok lett.
    Amikor meghallotta, hogy Lauda mit mondott, azt mondta:” Ha már én is világbajnok lettem volna, alighanem én is kiálltam volna, mert tényleg bolond az, aki ilyen időben versenyez. De az a lehetőség, hogy ezzel nyerhetem meg a világbajnokságot, minden más meggondolást háttérbe szorított. Mennem kellett, mert ha nem, soha nem tudtam volna a tükörbe nézni, szembe nézni önmagammal…”
    Még két évig versenyzett, nem is rosszul.
    Bohém kedvessége a mezőny legszínesebb, legkedvesebb alakjává tette, hiszen a hippi Hunt a légynek sem tudott ártani.
    Talán csak magának.
    Olyan felfokozott életet élt, olyan sebességgel, amelyet még az ő szíve sem bírhatott sokáig. Egy világ gyászolja még ma is. Mert a mosolyát nem lehet elfelejteni.

Képek forrása:
Lauda és Hunt: http://goo.gl/SN7S0
Lauda: http://goo.gl/f242lHunt: http://goo.gl/MpHRf

A bejegyzés trackback címe:

https://lapajszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr915286868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kamikáze 2013.05.08. 11:34:05

Így tovább! Nagyon jó írás!

redriot77 2013.05.08. 12:21:33

Két teljesen eltérő egyéniség mégis mindketten nagybetűs VERSENYZŐK! Tűkön ülve várom a filmet, F1 mozihoz a Lauda-Hunt párbaj a legjobb választás. Lauda különösen nagy kedvencem: sosem finomkodott, mindig őszintén mondta el a véleményét bármiről. Olvastam róla hogy rögtön az első Ferrari tesztjén beszólt Enzo Ferrarinak. Montezemolo megkérdezte az első etap után hogy milyen volt az autó. Lauda erre: "A kocsi szar." M: "Ezt nem mondhatom a Commendatorenak! Dühöngeni fog" L: "Pedig a kocsi szar. Mondja meg neki." A mai mezőnyből ki lett volna képes erre? :)

Globetrotter2014 2013.05.08. 12:31:50

Lauda egy nagyon komoly agy, mindig is imádtam a német RTL-en az összefoglalóit, hazfias hévtől mentesen szapulhatta a német TV-ben Schumachert, ha kellett és sokkal jobb kérdései voltak a Paddockban mint a riporter kolégáinak.

Viszont éles ellentétben áll a lánglelkű természete a kalkulátor jelleggel. A repülős kalandja ugynolyan marész és nem racionális projekt volt mint maga az F1es szereplés...

karlmann 2013.05.08. 12:32:59

Nagyon köszönöm ezt az írást. Lauda mindig közel állt hozzám. Nyolc voltam amikor harmadszor nyert és ezt már én is láttam a TV-ben, ezért nézem ma is, mert ő szerettette meg velem az F1-et. Hunt-ot sajnos nem láthattam már, de ő is kivételes figura volt, az biztos. Nagyon várom a filmet.

yenoee 2013.05.08. 12:37:49

Mivel bejött az osztrák, 84-ben ott ugráltunk a tévé előtt a húgommal :)
Nem mintha nagyon tudtuk volna 6 meg 8 évesen, mi újság, de azok a Lauda-Prost csaták eléggé izgalmasak voltak.

mobilus 2013.05.08. 12:51:43

A mi korosztályunk velük szerette meg az F-1-et; már amennyi abban az időben jutott számunkra belőle itthon.
Lapajnak pedig jó egészséget és kitartást kívánok továbbra a bloghoz (is), mert sok köze volt ahhoz, hogy az autó-motor sportot megszerettük és megértettük Magyarországon. (Egy másik Lapaj:)

Jarics 2013.05.08. 13:31:38

Remek ez a blog, úgy vagyok vele, mint a fiatal menyecske:többet és gyakrabban! :-)

The Lost Soul (törölt) 2013.05.08. 14:45:46

@karlmann: egyidősek vagyunk és nagyjából le is írtad, ami megfogalmazódott bennem. lauda és hunt párharca egy letűnt kor, amikor még szinte minden a pilótán múlott és nem a pénzről szólt minden :-)

vasgyuszi 2013.05.08. 15:12:08

"Lapajnak pedig jó egészséget és kitartást kívánok továbbra a bloghoz (is), mert sok köze volt ahhoz, hogy az autó-motor sportot megszerettük és megértettük Magyarországon. "

EZ A BESZÉD! Köszönöm a mgam nevében is! (74-es évjárat)

2013.05.08. 15:54:51

A mai napon emlékezzünk egy másik Ferrari pilótára: ma van 31 éve, hogy meghalt Gilles Villeneuve. James Huntra jellemző, hogy ő látta versenyezni a kanadait és azonnal beajánlotta a McLarennek (ezt vajon ma melyik pilóta tenné meg?), ahol első futamán 1977-ben Silverstone-ban el is indult. Ez a lehetőség egyszerinek bizonyult a McLarennél, de Lauda azonnal felmondott a Ferrarinál, ahogy összejött a világbajnokság, így felszabadult egy hely. A kanadai futam következett, megadták a lehetőséget a helyi fiúnak. Így indult Villeneuve Ferraris karrierje, ami 1982. május 8-án ért szomorú véget a zolderi pályán.

The Lost Soul (törölt) 2013.05.08. 16:00:51

kár szegény villeneuve-ért! villeneuve vs pironi a másik nagy párharc és még csak vb-cím sem esett le nekik :-(

Gukker 2013.05.08. 16:38:00

@redriot77:
"A mai mezőnyből ki lett volna képes erre? :)"
Ez nem kérdés. Kimi. Az utolsó nagy formátumú versenyző.

laverdasfc 2013.05.08. 17:39:55

Micsoda félelem nélküli őrültek voltak ezek! Vezetési tudásban a mai pilóták is fantasztikusak, de már nem lengi körül őket olyan nimbusz, mint a 20-40 évvel ezelőttieket (talán Kimi-t kivéve, benne még van valami a régiek playboyos életfelfogásából). Szinte minden nap meg szoktam látogatni egy, tőlem kb. 5 kilométerre lévő országút-szakaszt fenn a hegyekben. Egy valaha volt F1-es pályát. Csak teszek rajta egy óvatos tiszteletkört, hogy egy pillanatra magam elé képzelhessem Fittipaldit, Mosst és a többi legendát aki egykor itt versenyzett, minden idők egyik legszebb helyszínén.

HgGina 2013.05.08. 18:10:10

@The Lost Soul: a harmadik nagy páros pedig Prost-Senna.

Egyébként Pironi szerintem legalább akkora tehetség volt, mint Senna vagy Gilles Villeneuve.
Emlékszem, mennyire vártam mindig a 3 P versenyét: Piquet, Prost, Pironi. Három teljesen eltérő figura stílusban.

Dömperigyon 2013.05.08. 18:21:18

Hát ez így tökéletes! Hozzáértő, és a műfajt mai napig rajongásig szerető ember ír a hasonszőrűeknek, akik elalélnak az olvasottakon... Komolyan, aggódni kezdtem, mert manapság az "ért hozzá, és azért csinálja" attitűd, enyhén szólva, nem divat... ÍGY TOVÁBB!!!

Éhes_ló 2013.05.08. 18:46:49

Szép post, köszi.
Remélem folytatod vég nélkül.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.08. 19:30:58

Itt is igaz (?) a "régen minden jobb volt" frázis, csak mindig az jut eszembe, hogy 76-ban is biztos azt gondolta Fangio meg Moss, hogy "na, ezek a ficsúrok a gokartjaikkal..." :)

Majd ha 30-40 év múlva nyilatkozik valaki, hogy "bezzeg a Hamilton, bezzeg a Vettel"... és igaza lesz, ez a legszebb!

De hát az idők meg az emlékek már csak ilyenek.

laverdasfc 2013.05.08. 20:23:12

@Gábor (Gee Halen): Nem volt minden jobb. Ami a biztonságot illeti, sokkal rosszabb volt. Én utcai autóval max. 90-et merek nyomni ott, ahol ők 200 felett repesztettek 40 évvel ezelőtt.
Viszont a mai unalmasabb. Azaz a pilóták biztonsága szempontjából szerencsére jobb, a nézők szórakozásáéból pedig nem.
Abban viszont nem vagyok biztos, hogy egy régivágású pilóta elviselné azt a robotizált életmódot, amit egy mainak kell. A pályán kívül minden másodperce be van osztva, alkohol, buli, nők az év nagy részében kizárva. Laudát, Huntot, Mosst a vére hajtotta a tehetsége mellett. Vettelt, Hamiltont kitenyésztették az istállók. Jó szemmel kiválasztották 1000 tehetséges kisfiú közül, majd 10-15 éven keresztül csak erre készítették fel. A tudásuk persze semmivel nem kisebb, mint elődeiké. De Vettelről (sem) tudom elképzelni, hogy egy átvodkázott este, oldalán két csajjal végigbulizza Monte Carlot. Kimiről mondjuk igen.

Globetrotter2014 2013.05.08. 21:09:25

Marhaság hogy régen MINDEN jobb volt. AZ elmúét 2-3 szezon csodálatos volt. Izgalmas, az elején kiegynesúlyozott (na jó a 2011esben ignorálni kellett Vettelt), sok nagy névvel igazi hősökkel. Egy rakás bajnokkal.

A Senna Prostos Mclaren év pl csapnivaló volt (a verseny szempontjából), vagy amikor Semma halála után nem volt Scumachernek komoly ellenfele. Aki nyert ellene az általában technikai fölényből (pl Hill, részben Hakkinen), de hiányoztak a legendák (közben oylan pilóták tántek el a süllyesztpben mint Vilneuve, Montoya)

Aztán ott volt a Ferka dominaincia MSCh-rel (2001 és 2004).
Ezek nem voltak olyan jó évek mint most.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.05.08. 22:03:26

@laverdasfc: @ZF2: Igazából pont azt fogalmaztam meg, hogy csak úgy tűnik sokszor, hogy régen minden jobb volt, pedig hát nem, csak ezt mindig olyan jó puffogtatni.

Guybrush Threepwood, mighty pirate (törölt) 2013.05.08. 22:26:21

@ZF2:

"Aztán ott volt a Ferka dominaincia MSCh-rel (2001 és 2004).
Ezek nem voltak olyan jó évek mint most."

3 éve Red Bull dominancia van. (plusz még idén is, mert a Pirelli benyalt a RB lóvénak és keményebb gumikat szállít Barcelona-tól)
Az csak egy illúzió, hogy 2012-ben az első 8 versenyt 8 különböző versenyző nyerte.

Globetrotter2014 2013.05.08. 22:38:54

@Guybrush Threepwood, mighty pirate:
2012ben nem csak sokjátékos volt az élboj, de Vettel a hajrá nélkül nem lett volna bajnok. Így sem előnnyel érkezett az utsó versenyre.

A 2004ben nem csak dominált a Ferka (a 2-3-4 csaptbnak együtt volt kb annyi pontja), de volt olyan verseny ahol lazán leosztották, hogy szépen bevonuljanak egymás mögött.

És melelttük egy komoyla név sem volt. Button akkor úgy tűnt beváltatlan ígéret marad, Raikkönen épp mélyponton, Montoya félúton kifelé, Alonso még nem érett be.

Globetrotter2014 2013.05.08. 22:42:22

@ZF2: Most van 3-4 vérbeli bajnok, kellő rutninnal és bajnokok magabiztosságával. Alonso Hamilton mind beváltott ígéretek, Raikönnen és Button sokat szívott azért az egy címért.
Vettel 3 címe bosszantóan könnyű, ő számomra a rúlértékelt bajnokok sorátgyarapítja (lásd Piquet). Nyilván tud vezetni, de valahogy túl könnyen jutott el idáig...

arncht 2013.05.08. 23:32:06

Erdekes, mindenki elfeletkezik arrol, hogy vettel nem eppen rbal kezdett, es az elso futamat sem itt nyerte. 3 vb cimet nem nyer senki sem tulertekelve...

Pas de probleme 2013.05.09. 03:57:38

Akit érdekelnek a 'zemberek a gépben, javaslom, nézze meg Jeremy Clarkson F1-es interjúit a Top Gearben. Óriási arcok vannak köztük. Hamilton és Vettel is az.

Ha az ember nem akar feltétlenül csak egyikükért rajongani, élvezetesebb lesz az egész cirkusz.

P.S.: Az "egy" egyébként nálam egyértelműen Schumi. Izé... Senna. De nem, inkább Berger... Ja, meg a Hamilton és a ...

afazekas 2013.05.09. 13:02:12

@ZF2: Csak szerette volna ha feleolyan jó pilóta Lauda mint Schumi!

@Gukker: Ha kiterelik a kocsmából. Túlértékelt és fegyelmezetlen...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.09. 20:52:32

A gyoztes futam utani kocsinulos cigi+dobozosor+szokecsaj kepe az elmond mindent rola :) tudott elni :)))

Globetrotter2014 2013.05.09. 21:23:23

@afazekas: akárhogy is, egy német riporter nem fogja leszidni MSch-t. Lauda megtehette, és zokszó nélkül meg is tette.

Lapajszerint 2013.05.10. 13:57:07

Tisztelt beszélgető, vagy inkább levelező társaim, akik megtiszteltek, s remélhetően továbbra is megtisztelnek a véleményükkel! Ezúton is szeretném megköszönni a figyelmüket, amellyel az írásaim felé fordultak, és a véleményüket, amelyet megosztottak velem. Annál is inkább, mert ezek az írásaim, és továbbiak majd, nem most íródtak, hanem akár húsz évvel ezelőtt is, de igazi visszacsatolás híján (internetnek híre-hamva sem lévén) mindmáig nem igen tudhattam, hogy az olvasók mit gondolhatnak róluk. Most viszont, szembesülve az Önök véleményeivel, kissé megnyugodhattam, mert a fogadtatás, mondhatom, kedvező, s talán nem dolgoztam ötven-egynéhány éven át hiába. Egy-két megjegyzést azért engedjenek meg:
1. Bár a korom alapján "bezzegezhetnék", de ezt soha nem tettem,és nem is fogok. Egyszerűen azért nem, mert minden versenyzőnek a saját mezőnyében, a maga korában, korszakában kell kiemelkednie! A kortársait kell legyőznie, azokkal, és azokkal a technikai eszközökkel kell versenyeznie, amelyek akkor adottak voltak! És éppen ezért mindenféle összehasonlítás nem kortársak között, csak illúzió, rokonszenv-ellenszenv alapú magánvélemény. Niki Lauda, akit én személy szerint a legnagyobb általam ismert versenyzőnek tartok, az idén is kijelentette, a fülem hallatára, hogy a mai Forma-1-es autókat el se tudná vezetni, mert annyira mások, mint amelyekkel ő közlekedett. És ez fordítva is igaz: a maiak képtelenek lennének akár egy kört is menni a régi, asszinkron sebességváltós autókkal, amelyekkel a régiek Monte Carlóban például versenyenként ötezer váltást csináltak gond nélkül.
Még egyszer kösz. a visszajelzésekért. Lapaj.

Éhes_ló 2013.05.11. 14:45:56

@Lapajszerint: hogy ne csak dícséret legyen, kifejezetten utálom, hogy nem naponta írsz!
Tessék sűrűbben megjelenni, mert a fiaimnak nem tudom ilyen jól elmondani miért szerettem anno gyerekként a régi óriásokat!

eszgbr 2013.05.12. 20:21:34

Ami nekem nagyon megmaradt Hunttal kapcsolatban (versenyezni soha nem láttam), az egy nyilatkozat a visszavonulása után, amiben azt mondta, hogy 1979-ben nem Jody Scheckter nyerte meg a vb-t a Ferrarinak, hanem az autó neki. Szerinte már akkor túl nagy szerepe volt a technikának és háttérbe szorultak a versenyzői kvalitások, ezért nem akarta folytatni a versenyzést.

eszgbr 2013.05.12. 20:25:58

Egy Daniele Audetto interjúban (aki akkor a Ferrari csapatfőnöke volt) olvastam egy érdekes adalékot az 1976-os Japán Nagydíjról, ami előtt állítólag a versenyzők megállapodtak abban, hogyha ítéletidő lesz, akkor néhány kör után kiállnak mind, Lauda így is tett, de Hunt és a többség továbbment és az angol megnyerte a vb-t. Emiatt Lauda megorrolt rá, mert úgy érezte becsapták. Nem tudom ennek a sztorinak mennyi valóságalapja van.

Lapajszerint 2013.05.15. 23:24:21

@eszgbr: Én erről nem hallottam, de azt elképzelhetetlennek tartom, hogy az egész mezőny sztrájkoljon. Egyrészt, mert nem olyan fiúk voltak, másrészt pedig másnap kirúgták volna mindet. (Lásd a Dél-Afrikai és amerikai sztrájk esetét). Arról nem is beszélve, hogy akkor is volt versenyigazgató, akinek kötelessége volt eldönteni, hogy folytatható egy verseny, vagy sem. Laudáról pedig elképzelni sem tudom, hogy bármilyen egyezségbe belement volna, mert ő nem az az ember, aki egyezkedik bármiről is. Az ő helyzete azonban különleges volt: néhány héttel előtte megégett, sőt kis híján meghalt egy balesetből kifolyólag. Hogy mit élt át utána az első versenye előtt, arról már itt is írtam a blogomban. És azért állt ki, mert túl közel volt még a "halál közeli" élménye. Szidta az esőt, és azt mondta az is bolond, aki ilyen időben versenyez. De Hunttal, tudomásom szerint semmi baja nem volt.De miért is lett volna? Amikor kiállt, már tudta, hogy nem ő nyer, de simán lemondott róla, mert már volt világbajnok. Hunt is erre utalt, amikor azt mondta, hogy ha már neki is lett volna egy címe, ő is kiállt volna, mert valóban hülyeség volt olyan időben versenyezni. De azt, hogy az ember mit vállal, azt a helyzete határozza meg. Üdv. L.

Lapajszerint 2013.05.15. 23:28:23

@eszgbr: A technikának mindig ugyanannyi szerepe volt, mint ma van, és ma is az emberek nyerik meg a versenyeket nem a gépek. Ezt ma sokan nem akarják elhinni, pedig így van. Ha láttad volna Jody Schecktert fénykorában, te sem hinnél Huntnak. Jody már a Wolf autóban is igencsak verte a mezőnyt. Más kérdés, hogy amikor megnyerte a világbajnokságot, akkor kiszállt az autójából és kijelentette, hogy legközelebb csak akkor ül bele, ha áll, mert nem hülye tovább kockáztatni az életét. Egyébként Hunt is ugyanígy csinált, mert ő sem volt bolond. Ezt a gondolkodást persze a mai nézők csak akkor értenék meg, ha a Forma-1-ben ma is évi két halálos áldozat lenne a várható "eredmény", mint volt a Hunt előtti években...Ma tíz, húsz évenként halnak meg versenyzők, ezt az érzést ma (szerencsére) nem is érezhetik a nézők.

eszgbr 2013.05.16. 08:10:03

@Lapajszerint: Scheckter képességeit pillanatig sem vitatom, biztosan megérdemelten nyert vb-t, hiszen a hetvenes évek egyik topversenyzője volt

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.06.19. 17:15:31

Én megemlékeznék a Lapaj által említett Harald Ertlről is. Ő volt az egyike (talán az első?) annak a négy versenyzőnek, akik kimentették Laudát az égő autóból a Nürnburgringen.
1982-ben repülőgépszerencsétlenségben vesztette életét. Csupán 33 éves volt.
Ez a plakát róla, és valószínűleg a Hesketh-Fordról, ugyanígy aláírva, a kis, különálló(!) képpel, sokáig megvolt nekem gyerekként.:-/
www.cyranos.ch/forertl.jpg
süti beállítások módosítása