Lapaj szerint

Lapaj szerint

Éljen a Forma-E? Éljen a Forma-E!!

5 komment 2014. szeptember 11. 13:24 - Lapajszerint

Az élet, ezt tanúsíthatom 77 évvel a hátam mögött, mindig tud valami újat mutatni, és éppen akkor, amikor az ember éppen már feladni készül az összes addigi, megunt kacatját. Mint én például a már éppen 40 éve bámult Forma-1-emet, amely, látva a minapi monzai versenyt, s benne a Ferrari tökéletes bukását, de mellette az egész verseny dögunalmát is, amely kis híján a sírba tett. Csak azért nem kaptam szívrohamot, mert ezek az előre kiszámítható versenyek körülbelül annyi izgalmat okoznak csak, mint egy langyos lábfürdő. Hogy miért az?...Mert ez jutott eszembe.

De: éppen akkor, amikor idáig jutottam, érkezett meg hozzám egy levél, és benne "valamilyen" E-FORMULA híre, amely egyetlen pillanat alatt felpezsdítette a véremet (szó szerint), és új értelmet adott az autóversenyzést kedvelő énemnek! Hogy hol lehet mindennek utánaolvasni? Hát például itt: http://voltazs.blog.hu/
TrulliGP_front.jpg

 

Nem tagadom, én hosszú évekig nem sokat törődtem az autók elektromos hajtásával, megrekedtem valahol az első kísérleteknél, és magánál Carl Jenatzynál, a maga húsvéti tojásánál az első száz kilométer fölötti sebességgel száguldó autónál, meg a múlt század elején, a Magyar Posta elektromos teherautóinál. Néhány éve viszont erősen érdekelni kezdtek azok a hazai elektromos-autó kísérletek is, amelyeket egyetemeken és egyebütt folytatnak, és amelyek egyik versenyét Győrben láttam. És tetszett.

 

Mert megmondom őszintén,  A HIBRID AUTÓ BAROMSÁG (szerintem). Mert a kétféle erőforrásnak semmi szüksége egymásra. Külön-külön viszont jól megvannak mindketten..Erre az igazságra majd rájönnek a többiek is, csak várni kell, én mindig megelőztem kissé a koromat.
Viszont az E-FORMULA AZ CSÚCS!  Elektromos Forma-1! Végre valami, amitől versenyt lehet várni! Ahogy már mennek a meglévő autók! Fantasztikus! Ebből majd lesz valami - ami a hibridekből soha, semmi... Mert ezeknél még a hang sem hiányzik,mert az ember, a néző a hangot azt a belsőégésű motortól várja. Ezek viszont sivítanak, mint a vadászgépek, s ez hátborzongató!...

 

Egyelőre legyen elég ennyi az elragadtatásból. Várom a bajnokságot. Hátha látni is tudom. "Elektromosan" persze. Még csak annyit. Ne tévesszen meg senkit a VOLTÁZS, mert nem a voltizsról van szó...ami persze szintén nagyszerű.

A bejegyzés trackback címe:

https://lapajszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr596686589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aBringakirály 2014.09.11. 15:25:55

Ha a monzai verseny unalmas volt, akkor tényleg abba kell hagyni a F1 nézést.
Perez - Button csata körökön át? Ricciardo keresztülmenetelése az élboly mögötti mezőnyön?
Kvyat gépsézkedése az utolsó körben a célegyenes utáni kicsúszásnál?

Volt és valszeg lesz is izgalmasabb, de egy száraz, safety car mentes verseny esetében tényleg csak a Hamilton Rosberg éles előzés hiányzott, bár DRS-sel ezen a pályán 2-3 körnél nem tartott volna tovább az a csata sem.

sunblind 2014.09.13. 12:29:51

.. furcsa mód nem tudnám konkrétan megmagyarázni, hogy miért untat engem is a forma1, hiszen valóban vannak csaták, izgalmak, előzések. de mégis, mindig az az érzésem, hogy ez mára sokkal közelebb áll egy végtelenül profi, sebészeti pontosságú dramaturgiával rendelkező tévéműsorhoz, mint egy autóversenyhez.
a formula-e pedig ebben a pillanatban elég laza, de elég szervezett és elég hiteles is. .. fogtak egy csomó komoly tehetséget, meg harminc ipari áramos turmikszgépet, és tessék vele kurvagyorsan körbemenni, slussz.

Rob007 2014.09.15. 20:46:17

Most csak egyet nem értek. Hol vannak azok, akik állandóan szidják az F1-et, hogy hova lettek a hangok (hozzáteszem engem is zavart a ringen, hogy milyen csendesek a turbó motorok - bár meg lehetett szokni), akkor ez most itt senkit sem zavar?

Ezt a mesterséges halk "zümmögést" egyszerűen hallgatni nem bírtam.

Néhány régebbi F1-es versenyzőt mindennek neveznék, csak tehetségesnek nem. Heidfeld örök ígéret maradt, rajta kívül Trulli tett még le valamit az asztalra. A többiek nem igazán jeleskedtek, kis Piquetről nekem mindig Szingapúr fog eszembe jutni, hiába indul itt tiszta lappal. Senna is csak a neve miatt került be az F1-be aztán láthattuk mire vitte.

Ennyi erővel jogosan kérdezem, hogy Zsoltinkat miért nem szervezték be? Azonkívül, hogy messze lehet a 10 évvel ezelőtti versenysúlyától, de ugye az nem lehetett volna akadály tudatosan kellő időben elkezdve a felkészülést.

Rob007 2014.09.15. 20:47:31

A jó öreg Takuma elkerülte a figyelmemet, nem tudom itt is hozta-e a tőle elvárható kamikáze színvonalat.

lsg404 2014.09.29. 16:24:22

Szia Rob: Sato megfutotta a leggyorsabb kört az első versenyen, amiért ebben a bajnokságban 2 világbajnoki pont jár. :)

Szerintem elég keményen fogalmazol, Heidfeld, Buémi és Bruno Senna nem éppen kutyaütők... persze majd megmutatják a pályán, nem szorulnak a védelmemre. Éppen Heidfeld, Nico Prost, és Montagny igen látványos versenyzést produkáltak a legelső futamon.

Az más kérdés, hogy Agag elég ügyesen keverte a kártyákat és tényleg olyan neveket tudott összeszedni versenyzői és csapatszinten is, akik a felszínes médiaérdeklődésre számot tudnak tartani, ez pedig segít a sportnak a fejlődésben.

Remélem azért félszemmel figyeled majd az eseményeket, ajánlom figyelmedbe a blogomat - voltazs.blog.hu.

És köszönöm szépen Lapajnak az ajánlást!! :)
süti beállítások módosítása