Lapaj szerint

Lapaj szerint

A Ferrari az erdőbe tart, Vettel meg a Ferrariba?

1 komment 2014. augusztus 23. 12:07 - Lapajszerint

Vettel-and-Ferrari.jpg

Egyre erősödnek azok a hangok, sőt maga Sebastian is mondott már ilyesmit, hogy Sebastian Vettel, a négyszeres világbajnok jövőre elhagyja sikerei bölcsőjét, a Red Bull csapatát, és nagy valószínűséggel majd a Ferrarinál köt majd ki.

Ami azt illeti magam is úgy vélem, hogy a tehetséges és még mindig nagyon fiatal versenyzőnek semmi keresnivalója sincs már eddigi csapatánál, és ő is érzi azt, amit én már néhány hónapja, hogy a csapata is (értsd alatta Didi Mateschitzet és doktor Markót elsősorban), minden atyai és fiúi szeretet ellenére elérkezettnek látná a távozását.

Ez világosan kitűnik abból, ahogyan Vettel idei szenvedéseit, sorozatos motor-, akarom mondani „szoftver”problémáit kezelik, közönséges magyarsággal szívatják ezt a gyereket. Nem ő az első „mór”, aki, miután megtette a kötelességét, mehet Isten hírével. Egyébként ne próbálja nekem senki bemesélni azt, hogy abban a csapatban, amelyben ugyanazzal a szoftverrel az egyik versenyző (Ricciardo) sorra aratja váratlan sikereit, a másik csak bukdácsol egész évben, és nem tudnak mit kezdeni vele, nem találják a szoftver hibáját.

Persze, hogy nem.

Mert a nem akarásnak csak nyögés a vége.

A szeretet továbbra is megvan, a realitások azonban alapvetően megváltoztak. Vettel gyors egymás utáni négy világbajnoksága több volt, mint amennyit a nagyközönség el tudott viselni, és a fiú neve ugyanúgy kezdett már-már szitokszóvá válni, mint a maga idejében Michael Schumacheré, a Ferrariban. Mert lehet akármilyen nagy valaki, nyerhet bármennyit, egy határon túl már unamassá válik, s előbb-utóbb rásütik, hogy kimódolt, simlis a dolog. Amiben mindig van is némi igazság.

Ha tehát Vettelt futtatnák tovább, megnyerné nyilván az ötödiket, meg a hatodikat is, de ez nem lehet célja egy profitra hajtó vállalatnak (csapatnak). (Lásd az idevágó anekdotát a rendőrkapitánnyal, meg a kuplerájjal.) A siker érdekében nem a bútorokat, hanem a lányokat kell cserélni, s miután a Sors kegyelméből itt van a Teleszáj Ricciardo (emlékeznek még Louis Armstrong becenevére?!), a csere már, szép csendben meg is történt. Csak éppen még várnak a nagydobra verésével.

Vettel persze nem jár rosszul, sőt nem is az első német világbajnok, aki a Ferrarihoz igazol, s ott gazdagszik meg majd igazából. (Nem mintha eddig száraz kenyéren és vízen tartották volna.) De arra azért nem árt emlékeznünk, hogy annak idején Schumi évi ötvenmillió dollárja, (ami bagó volt szerintem ahhoz képest, amennyit rajta kerestek, és ezt meg is írtam), világcsúcs volt a maga nemében. A mai legjobbak valahol évi harmincmillió körül keresnek, de hogy mennyit, azt nem kötik az orrunkra.

Persze, amit eddig írtam, az legjobb esetben is csak feltételezés (konteo?), hiszen egyelőre még csak „beszélik”, hogy Vettel menni akar. De ha igen, miért ne?!

A legintelligensebb versenyzők egyike, Michéle Alboreto mondta egyszer, hogy: ”Mindenkinek bele kellene ülnie egyszer a Ferrariba. Egyszer!”

Itt az alkalom.

FERRARI: MÉG CSAK BEFELÉ AZ ERDŐBE?

Michélének ez a fent idézett mondata (amely egyébként Budapesten, a Hyatt szállóban tartott sajtótájékoztatón hangzott el), azért vált örök klasszikussá, mert amikor Alboreto száján kicsúszott, a Ferrari még valahol a tizenkilenc évig tartó, erdőbeli bolyongása vége felé tartott, de, ahogy mondani szokás, „még nem látták az alagút végét.”

4-1402682849.jpg

Ami az erdőt illeti, azt pedig Gerhard Berger hozta a köztudatba, (aki a Monzában aratott győzelmét az éppen elhunyt Enzo Ferrari emlékének szentelte), amikor megkísérelte röviden összefoglalni a Ferrari két évtizedes kudarcának a történetét. Amely kudarc éppen akkor érte a vörösöket, amikor a kor legjobb tervezőjét, John Barnardot mondhatták a magukénak. De halljuk Bergert: „John valami nagyon-nagyot  akart alkotni, de rossz irányba indult, és tíz évbe tellett, amíg ez kiderült a sikertelen korrigálások nyomán, s addig mindig befelé mentünk az erdőbe. Akkor visszafordultunk, de kilenc évbe tellett, amíg kitaláltunk belőle…”

És akkor jött Schumacher.

Én pedig éppen tegnap kaptam egy érdekes levélkét barátomtól, Erdősi Józseftől, aki mérnök, és életének nagy részét Olaszországban élte le, és manapság is gyakran megfordul arrafelé. És természetesen együtt él az ottani sportélettel. Íme:

„Dear Lapaj,

A Gazetta dello Sport közölte a Ferrari "kirúgott" motortervezőjével készített interjút.

Marmorini nagyon érdekes dolgokat mond a cikkében. Lényegében arról van szó, hogy a karosszériatervező kérésére készítettek egy egészen kompakt motort, mert a kaszni építői meg voltak győződve arról, hogy a kisebb motorteljesítményt az aerodinamikai paraméterek ki fogják egyenlíteni.

Az alacsony motorteljesítmény maradt, de az aerodinamika nem működök, így a Ferrari 2014-es idénye lényegében csak küzdelem a dobogó-közeli helyekért.

Massa és csapata a Williams is megelőzheti a Ferrarit a csapatversenyben.
Marmorini egyébként megemlíti, hogy csupa tehetségtelen emberre bízták a fejlesztést és irányítást (Pat Freyre és Allisonra), akik soha semmit sem tudtak eddig felmutatni.

Na majd Spa-ban meglátjuk (ahol mindig esik az eső).

Giuseppe

Formula 1, Ferrari, Marmorini attacca: "Colpa dell'aerodinamica"

La mente, licenziata da Maranello, della power unit della F-14T: "Il progettista Tombazis mi ha chiesto un'unità piccola per avere vantaggi aerodinamici che poi non sono arrivati. Il reparto corse affidato a gente inesperta che si avvale di persone come Fry e Allison che devono dimostrare tutto. Mi dispiace per tanti bravi tecnici che sono lì. Auguri a Binotto, io trattato con superficialità"

Az idézett cikk természetesen folytatódik, és bárki kikeresheti magának, én csak mutatóba tettem ide a címét. Nekem ugyanis elég lett volna annyi is, amit Giuseppe idézett, hogy azonnal eszembe jusson a fentebb idézett erdő, amelyben anno a Ferrari bolyongott. A maga idejében ugyanis az a hosszú eredménytelen időszak igen keserves volt, és rányomta a bélyegét az egész Forma-1-re, ugyanúgy, ahogy ma is megérzi az egész világbajnokság azt, hogy a Ferrari gyakorlatilag esélytelen.

Amikor ugyanis, már a mezőny legjobbjának számító (szerintem legalábbis) Alonso képtelen a dobogó közelébe jutni, (kivétel a Hungaroring), akkor ott már valami nagy baj van. És hogy mi, azt a fent idézett Marmorini vélemény már sejteti.

Egy lépés befelé az erdőbe…és a dolgok tehetetlensége, a lendület, amelyből éppen lóerőt kellene visszanyerni, már tovább is viszi a csapatot. A gondokat tovább növeli, hogy a szabályok szerint egyelőre nem szabad hozzányúlni az eredeti motorokhoz, tehát, ha eszükbe is jutna valami a maranellóiaknak, egyáltalán nem biztos, hogy ki is javíthatnák, amit eddig elb….ak.

Ez persze hadd legyen az ő gondjuk.

Bár engem azért foglalkoztat, sőt elgondolkodtat, hogy ugyan milyen autó lehet az, amelyet Kimi Raikkönen a jelek szerint nem tud elvezetni?

Tépelődtek már ezen?!

 

A HALÁL ÖTVEN ÓRÁJA

Igen, magyarul e a címe annak a felejthetetlen második világháborús filmnek, amely az Ardennekben játszódik, s amelyet, ha még nem látta volna valaki, azonnal nézze meg, ha jót akar látni, és igazán élvezni akarja a Spa-Franchorchamps-ban rendezett Forma-1-es világbajnoki futamot.

No nem mintha most is lőnének. De a táj, az a dimbes-dombos vidék csodálatos, feledhetetlen helyszíne és háttere ennek a versenynek. Még az eső is, amely ha nem is állandóan, de rendszerint esik, ahogy Giuseppe írta, és ahol, mint lenni szokott: „majd meglátjuk!”

 

JÓ EZ A KAPITALISTA SZISZTÉMA

A német lapok nagy része, és más orgánumok is, természetesen alaposan leszedték a keresztvizet Bernie-ről, és az egész bagázsról, amely megint futni hagyta Ecclestone-t.

Igazságot, tisztességet és csupa ilyen dolgot követelnek, ami egyrészt farizeus duma a részükről, másrészt pedig megfeledkeznek arról, hogy ilyen, ez maga a világ!

o-BERNIE-ECCLESTONE-BRIBERY-facebook.jpg

Nem kell ahhoz a bajor bíróságra menni, hogy megtudjuk: a bíró, a bíróság nem igazságot oszt, hanem csak ítéletet hirdet!

Ebben az esetben pedig, és nem csak Bernie szerint, aki azt mondja: „Úgy láttam, hogy a bíróságnak nem igen volt más választása.”, hanem a vád, az államügyész szerint sem volt más módja annak, hogy a felperesek a pénzükhöz jussanak.

Mert ugye nem az igazságról volt itt szó, (amely Jorge Amado szerint egyébként is egy mély kút fenekén hever), hanem a pénzről, mint mindig. (Amit viszont maga az Ördög küldött föl a pokolból. „Aranyat küldök fel, mit majd vágyva néznek, És ezt elnevezem mindenható Pénznek!”)

Igen vázlatosan a történet.

Bernie eladta a Forma-1-et a bankoknak. Hogy ez mennyit ért, az ma is vita tárgya. De úgy intézte, hogy a legfontosabb jogok nála maradtak, és ő keverheti a kártyát. A már régebben börtönben ülő bankár, Grabowszki viszont talált egy olyan papírt, amivel ezt a tényt bizonyítani tudta volna. Ha nem adta volna el Bernie-nek 45 millió dollárért. De eladta. Erről állították most, ebben a perben, hogy csúszópénz volt. Bernie szerint viszont zsarolás.

Ettől függetlenül, vagy éppen emiatt, a tulajdonos bankok, (most a Bajor bank perelt), vajmi keveset láttak még az azóta a Forma-1-ből befolyt, remélt összegekből, amitől a befektetett pénzüket gondolták visszakapni. Bernie-ék viszont rendesen kasszíroztak. És el is számoltak vele. Vitték a lét, hogy úgy mondjam.

Most, az ítélet nyomán, ebből kapnak majd „vissza”, személyesen Bernie-től, 100 milliót.

Aki szerint: „Tulajdonképpen nagyon jó ez a kapitalista szisztéma. Csak akkor igazán rettenetes, ha az embernek nincs pénze!”

Hát nincs igaza?!

Egyem a szívét!...

 

 

Képek:

http://www.automotonews.cz/2012/10/15/sebastian-vettel-prijde-do-ferrari-v-roce-2014/

http://www.sportskeeda.com/slideshow/top-5-greatest-f1-drivers-from-italy

http://www.thegentlemansjournal.com/5-reasons-f1-will-come-london/

A bejegyzés trackback címe:

https://lapajszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr666617675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2014.08.23. 21:44:20

Vettel esetében nem jöhet szóba a Honda Vagy az túl lutri lenne?
süti beállítások módosítása